W Szkole realizuje się:
- zajęcia obowiązkowe wynikające z ramowych planów nauczania Ministra Edukacji Narodowej;
- zajęcia dodatkowe zgodne z potrzebami uczniów i ich rodziców (rytmika, balet, język angielski);
- zajęcia pozalekcyjne (taniec towarzyski,kółko plastyczne, kółko szachowe, Ognisko Muzyczne);
- zajęcia indywidualne wynikające z obserwacji pedagogiczno-psychologicznej nauczycieli i pedagoga szkolnego oraz (w razie potrzeby) opinii poradni psychologiczno - pedagogiczno (m.in. logopedyczne, wyrównawcze, kompensacyjne);
- zajęcia świetlicowe.
Zajęcia obowiązkowe obejmują:
- naukę poprawnego i swobodnego wypowiadania się w mowie i piśmie, kształtnego i starannego pisania, czytania ze zrozumieniem oraz piękną intonacją na poziomie zachęcającym do kształtowania postaw czytelniczych;
- edukację matematyczną sprzyjającą rozwijaniu zainteresowań przedmiotami ścisłymi,
- edukację przyrodniczą rozwijającą postawy badawcze,
- edukację komputerową dającą podstawy do funkcjonowania w świecie informacyjnym,
- edukację artystyczną (ruchową, plastyczno - techniczną, muzyczną). Przedmiotów artystycznych nauczają specjaliści: nauczyciel wychowania fizycznego, muzycy, rytmicy, baletmistrz, specjalista od rękodzieła.
Szkoła zapewnia uczniowi:
- potrzebę analizowania i rozumowania,
- promowanie badawczego podejścia do nauczania i rozwijanie;
- kształcenie umiejętności komunikowania się w obcych językach;
- współpracę wszystkich osób zaangażowanych w nauczanie;
- tworzenie atmosfery wzajemnego szacunku i życzliwości;
- bezpieczne i wspierające środowisko edukacyjne;
- ukierunkowanie na permanentne doskonalenie i rozwój;
- otwartość na innowacje edukacyjne.
W procesie dydaktycznym stawiamy na kreatywność, umiejętność analizowania i interpretowania informacji, samodzielność, a także pracę zespołową.
Szkoła „PIANO” daje dzieciom możliwość poznania wielu dyscyplin i dziedzin życia, by mogły świadomie odkrywać i rozwijać swoje zdolności i pasje. Służy temu staranna organizacja i bogata oferta zajęć.'p>
Uczeń Szkoły „PIANO” jest:
- Człowiekiem kreatywnym, otwartym, szczerym, prawdomównym, sprawiedliwym, tolerancyjnym, wrażliwym na potrzeby i krzywdę drugiego człowieka;
- Rozbudzonym poznawczo;
- Przygotowanym do twórczego i aktywnego odbioru sztuki;
- Roztańczonym i rozśpiewanym;
- Śmiało wyrażającym siebie w formie plastyczno-technicznej;
- Świadomie dbającym o zdrowie;
- Gotowym do niesienia pomocy potrzebującym;
- Bardzo dobrze przygotowanym do kolejnego etapu edukacji.