Jednym z głównych celów Niepublicznej Szkoły Podstawowej „Piano” w Człuchowie jest zapewnienie kontynuacji nauki dzieciom, absolwentom Niepublicznego Przedszkola Muzycznego „Piano” w Człuchowie. Szkoła jest otwarta na wszystkie inne dzieci pragnące uczyć się w niej.
W Szkole panuje atmosfera przyjaźni i wzajemnej akceptacji, a uczniowie czują się w niej pewnie i bezpiecznie. Zajęcia prowadzi się tak, by każdy uczeń mógł osiągać sukcesy na miarę swoich możliwości.
Jesteśmy szkołą, która:
- zapewnia wszechstronny rozwój osobowości uczniów uwzględniając ich indywidualne potrzeby i możliwości,
- rozwija uzdolnienia i zainteresowania uczniów poprzez bogatą ofertę zajęć pozalekcyjnych i udział w różnorodnych konkursach,
- upowszechnia zdrowy styl życia kształtując postawy prozdrowotne i proekologiczne,
- wychowuje w duchu patriotyzmu,
- dąży do integracji społeczności uczniowskiej,
- dba o właściwy klimat sprzyjający twórczej i efektywnej pracy,
- jest przyjazna dla ucznia, rodziców i nauczycieli,
- wspomaga rodziców i opiekunów w procesie kształcenia i wychowania,
- koordynuje oddziaływania wychowawcze naszej placówki i domu rodzinnego,
- gwarantuje prowadzenie zajęć przez wysoko wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną.
Misją naszej szkoły jest wychowanie dziecka kreatywnego, świadomie dokonującego wyborów, wrażliwego i otwartego na środowisko naturalne i społeczne, odpowiedzialnego, prawego, krytycznego, tolerancyjnego i zdolnego do współdziałania.
Nasz absolwent będzie dobrze przygotowany do kolejnego etapu kształcenia.
WIZJA ROZWOJU SZKOŁY
Nasza szkoła jest miejscem przyjaznym, bezpiecznym, a jej działalność ukierunkowana jest na ucznia i jego potrzeby.
Zadaniem naszej szkoły jest:
- wychowanie człowieka kulturalnego, świadomego swoich wyborów, umiejącego zachować się w różnych sytuacjach szkolnych
- i pozaszkolnych,
- aktywna współpraca z domem rodzinnym uczniów,
- budowanie szkoły bezpiecznej, przyjaznej uczniom i rodzicom,
- kształtowanie u uczniów postaw demokracji i samorządności,
- współpraca ze środowiskiem lokalnym,
- unowocześnianie bazy szkolnej,
- organizowanie uczniom pomocy psychologiczno – pedagogicznej,
- propagowanie wiedzy o Unii Europejskiej i rozwijanie tożsamości narodowej,
- wszechstronny i permanentny rozwój kadry pedagogicznej.
Spodziewane efekty:
- Wysoka jakość pracy szkoły.
- Wszechstronne kształcenie uczniów.
- Osiąganie sukcesów edukacyjnych przez każdego ucznia na miarę jego możliwości.
- Rozwój zainteresowań, uzdolnień, kreatywności, i odpowiedzialności.
- umiejętność korzystania przez uczniów ze zdobytej wiedzy.
- Indywidualizacja procesu kształcenia i wychowania na wszystkich zajęciach.
- Wspomaganie rodziców w wychowaniu dziecka.
- Współgospodarzenie szkołą przez nauczycieli, rodziców i uczniów.
- Funkcjonowanie w szkole sprawnego systemu zarządzania i komunikowania się.
- Tworzenie środowiska przyjaznego uczeniu się dzięki jasno określonym wymaganiom edukacyjnym oraz motywującym systemem oceniania.
- Rozwijanie kompetencji uczniów i przygotowywanie ich do życia w społeczeństwie informacyjnym.
- Zapewnienie uczniom podstaw do realizacji aspiracji oraz zdobywania wysokich lokat w różnorodnych konkursach.
- Osiągnięcie wysokich standardów edukacyjnych.
- Prezentowanie postaw patriotycznych i obywatelskich, promowanie zdrowego stylu życia, przeciwdziałania agresji, kształtowanie obowiązkowości, odpowiedzialności za własne czyny, samokrytycyzmu i samodzielności, poczucia sprawiedliwości i tolerancji, otwartości na drugiego człowieka, szanowania dóbr kultury i przyrody.
- Włączanie wszystkich organizacji działających na terenie szkoły do aktywnej współpracy ze środowiskiem lokalnym oraz pozyskiwanie sojuszników i sponsorów dla realizacji zamierzonych działań.
- Prezentowanie osiągnięć uczniów w środowisku, które jest formą promocji szkoły.
- Zapewnienie bezpiecznego i przyjaznego środowiska nauki.
- Rozpoznawanie przez Nauczycieli, na bieżąco potrzeb i problemów uczniów.
- Organizowanie przez Szkołę pomocy psychologiczno- pedagogicznej oraz skutecznych działań w zakresie opieki i niesienia pomocy.
- Zapewnienie specjalistycznej Kadry pedagogicznej posiadającej odpowiednie przygotowanie do kształcenia uczniów oraz systematycznie podwyższającej swoje kwalifikacje.