Jednym z głównych celów Niepublicznej Szkoły Podstawowej „Piano” w Człuchowie jest zapewnienie kontynuacji nauki dzieciom, absolwentom Niepublicznego Przedszkola Muzycznego „Piano” w Człuchowie. Szkoła jest otwarta na wszystkie inne dzieci pragnące uczyć się w niej.

W Szkole panuje atmosfera przyjaźni i wzajemnej akceptacji, a uczniowie czują się w niej pewnie i bezpiecznie. Zajęcia prowadzi się tak, by każdy uczeń mógł osiągać sukcesy na miarę swoich możliwości.

 

Jesteśmy szkołą, która:

  • zapewnia wszechstronny rozwój osobowości uczniów uwzględniając ich indywidualne potrzeby i możliwości,
  • rozwija uzdolnienia i zainteresowania uczniów poprzez bogatą ofertę zajęć pozalekcyjnych i udział w różnorodnych konkursach,
  • upowszechnia zdrowy styl życia kształtując postawy prozdrowotne i proekologiczne,
  • wychowuje w duchu patriotyzmu,
  • dąży do integracji społeczności uczniowskiej,
  • dba o właściwy klimat sprzyjający twórczej i efektywnej pracy,
  • jest przyjazna dla ucznia, rodziców i nauczycieli,
  • wspomaga rodziców i opiekunów w procesie kształcenia i wychowania,
  • koordynuje oddziaływania wychowawcze naszej placówki i domu rodzinnego,
  • gwarantuje prowadzenie zajęć przez wysoko wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną.

 

Misją naszej szkoły jest wychowanie dziecka kreatywnego, świadomie dokonującego wyborów, wrażliwego i otwartego na środowisko naturalne i społeczne, odpowiedzialnego, prawego, krytycznego, tolerancyjnego i zdolnego do współdziałania.

Nasz absolwent będzie dobrze przygotowany do kolejnego etapu kształcenia.

 

WIZJA ROZWOJU SZKOŁY

 

Nasza szkoła jest miejscem przyjaznym, bezpiecznym, a jej działalność ukierunkowana jest na ucznia i jego potrzeby.

Zadaniem naszej szkoły jest: 

  • wychowanie człowieka kulturalnego, świadomego swoich wyborów, umiejącego zachować się w różnych sytuacjach szkolnych 
  • i pozaszkolnych, 
  • aktywna współpraca z domem rodzinnym uczniów,
  • budowanie szkoły bezpiecznej, przyjaznej uczniom i rodzicom,
  • kształtowanie u uczniów postaw demokracji i samorządności,
  • współpraca ze środowiskiem lokalnym, 
  • unowocześnianie bazy szkolnej,
  • organizowanie uczniom pomocy psychologiczno – pedagogicznej,  
  • propagowanie wiedzy o Unii Europejskiej i rozwijanie tożsamości narodowej,  
  • wszechstronny i permanentny rozwój kadry pedagogicznej. 

 

Spodziewane efekty:

  • Wysoka jakość pracy szkoły. 
  • Wszechstronne kształcenie uczniów. 
  • Osiąganie sukcesów edukacyjnych przez każdego ucznia na miarę jego możliwości. 
  • Rozwój zainteresowań, uzdolnień, kreatywności, i odpowiedzialności.
  • umiejętność korzystania przez uczniów ze zdobytej wiedzy. 
  • Indywidualizacja procesu kształcenia i wychowania na wszystkich zajęciach.
  •  Wspomaganie rodziców w wychowaniu dziecka. 
  • Współgospodarzenie szkołą przez nauczycieli, rodziców i uczniów.
  • Funkcjonowanie w szkole sprawnego systemu zarządzania i komunikowania się.
  • Tworzenie środowiska przyjaznego uczeniu się dzięki jasno określonym wymaganiom edukacyjnym oraz motywującym systemem oceniania.
  • Rozwijanie kompetencji uczniów i przygotowywanie ich do życia w społeczeństwie informacyjnym.
  • Zapewnienie uczniom podstaw do realizacji aspiracji oraz zdobywania wysokich lokat w różnorodnych konkursach.
  • Osiągnięcie wysokich standardów edukacyjnych. 
  • Prezentowanie postaw patriotycznych i obywatelskich, promowanie zdrowego stylu życia, przeciwdziałania agresji, kształtowanie obowiązkowości, odpowiedzialności za własne czyny, samokrytycyzmu i samodzielności, poczucia sprawiedliwości i tolerancji, otwartości na drugiego człowieka, szanowania dóbr kultury i przyrody. 
  • Włączanie wszystkich organizacji działających na terenie szkoły do aktywnej współpracy ze środowiskiem lokalnym oraz pozyskiwanie sojuszników i sponsorów dla realizacji zamierzonych działań. 
  • Prezentowanie osiągnięć uczniów w środowisku, które jest formą promocji szkoły. 
  • Zapewnienie bezpiecznego i przyjaznego środowiska nauki. 
  • Rozpoznawanie przez Nauczycieli, na bieżąco potrzeb i problemów uczniów. 
  • Organizowanie przez Szkołę pomocy psychologiczno- pedagogicznej oraz skutecznych działań w zakresie opieki i niesienia pomocy.
  • Zapewnienie specjalistycznej Kadry pedagogicznej posiadającej odpowiednie przygotowanie do kształcenia uczniów oraz systematycznie podwyższającej swoje kwalifikacje.